Doorgaan naar hoofdcontent

Durf een korte broek


Oooh ik mag bijna op vakantie,

zomerse outfit naar een warm oord. Met een kleine koffer....dus dat wordt strategisch pakken. Een korte broek mag niet ontbreken. Zo'n leuke met een tof hemdje erop. In mijn hoofd zie ik er superleuk uit. Tot de realiteit 'kicks in'. Het is niet makkelijk; vind maar eens die ene goed zittende, niet knellende en opkruipende korte broek. Als ik er aan denk kan ik er gelukkig om lachen. Hoe vaak ik er niet ben ingetuind? Op de hanger is ie best leuk, voor de zekerheid neem ik 2 (of 3) maten mee het pashokje in. Welke snit dan ook, ik heb er het lijf niet voor, echt niet. Redelijk klein, smalle taille, bol achterwerk en vrouwelijke dijen. Confectie korte broeken; het past nooit.

Knipmode juli 2015

'Dan maak je het toch zelf'. Ik hoor het mezelf zeggen. En ik durf het. Dan begint de zoektocht naar het juiste patroon. Zonder zakken er bovenop, want ik wil niet breder lijken. Mijn favoriete patroon komt uit Knip juli 2015.
Vanwege de schuine steekzakken en de band aan de zijkant, lijken je benen optisch smaller. 'Dat wil ik.' Zeker als je de band in een donkere kleur kiest. 'Love it!'  Met de rits aan de achterzijde oogt de voorzijde mooi glad.
Als je dan een patroon hebt is het o zo belangrijk dat de stof die je kiest de juiste is. Mijn voorkeur heeft het om iets dikkere stof te nemen, waarmee de pasvorm mooi blijft en eventuele oneffenheden niet opvallen. Ook een print heeft deze werking. Deze korte broek heb ik al een aantal keer gemaakt. De witte variant was geen succes. De stof had een gekke rek in zich, op plaatsen waar je dat écht niet wilt. 'In de recycle-bak ermee.' 
matching slippersstofjes aan elkaarbijna blinde rits

korte broek 2017
Deze laatste variant is gemaakt van restjes jeans-look stof. Wel wat dunner dan normale jeans en met een leuk borduur-print erop. Ik had niet genoeg voor een volledig voorpand, dus ik heb wat stukken aan elkaar gestikt. Ik vind het prettig als je kunt spelen met de lengte van de broek (de ene dag durf ik korter dan de andere😉) Daarom heb ik aan de binnenzijde alle naden mooi gelockt met deels gekleurd garen, zodat met het
lock mag gezien wordenomslaan dit leuk zichtbaar wordt. Nu nog een paar mooie bruine benen, maar daar wordt weldra aan gewerkt.

Fijne vakantie allemaal!


~Volg made by LIESL ook op FacebookInstagram en YouTube!~

















Reacties

  1. Goed gedaan Marlies! Dit was ook mijn broekje van het Jungle Fever thema, zit heerlijk. Fijne vakantie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Men's suit magic!

Turn a unloved suit into something new  (#therefashioners2017)  Nederlandse versie That's the challenge I encountered on Instagram and it's right up my alley: Making an existing outfit into something new or partly reusing it IS SÓ MUCH FUN. #loveit I did not have a suit that I wanted to remake, so the first part of this challenge started. Shopping! Looking for that unloved suit to be dramatically remade. At my third(!) trip to the second hand shop I choose the only suit that was available as a whole set. In fact, it was still very beautiful and it looked exactly like a suit that my love once had...?  Coincidence! The fabric does not have a very exciting print, but luckily it's oversized so there is enough fabric to spice it up. Let the magic begin: transform a neat men's suit into a cool women's suit that I can wear daily. Dismantle While dismantling the suit I saved as much original detail as I could. Interesting to see how such a suit is ma

Een comfortabel LIESL damespak

I. Made. A. Suit! English...click here! Dit ultieme dames pak was nog wat miste in mijn garderobe. Niet zomaar een damespak, nee eentje die comfortabel is. Én op verschillende manieren te stylen is. De stof mocht ik uitzoeken op de website van Katia Fabrics . Een wat dikker katoen met leuk zeepaardjes print die soepel valt. Het pak Even overwoog ik om een jumpsuit te maken, maar ik hou ervan als mijn kledingstukken 'multi- combineerbaar' zijn. Dit pak kan ik als een tweedelig-jumpsuit gebruiken en als twee aparte kledingstukken stylen met andere items uit mijn garderobe. Mix&Match Het jasje Ik begon met het maken van de blazer en gebruikt een Knipmode patroon. Het patroon is jasje 18 Marie uit Knipmode januari 2018. Het zusje van Marie is jasje 19 Ester. Beide patronen zijn online (pdf en papier) te bestellen en hebben dezelfde basis. Je vindt  Marie hier  en Ester hier . Jasje Marie, Knipmode januari 2018 Jasje Ester, Knipm

A recap of my Minervacrafts blogs!

One year anniversary! It was a 'busew' year! In which I wrote 13 blogposts for the Minervacrafts website. Such al lovely collaboration which allows me to work with the most beautiful fabrics and I loved every minute of it! At this moment 10 blogs are posted online, three more are scheduled for later this year. And some new fabrics are on it's way to be reviewed and turned into LIESL - creations. Ten LIESL's in a row One The first blog I wrote was this one about the famous Kielo Wrap Dress from Named Clothing. My version with longer sleeves has a bit of an Asian theme. Read about it here Two The second blog was a bigger project with lots of embellishments: The pink polka-dot trenchcoat. I was inspired by a trenchcoat I saw and tried to recreate it.  Want to see if I've succeeded? Click  here . Three The third one was a dress again in a 'love at first sight' fabric. I have a soft spot for graphic fabrics in black-and-white w